Scholen voor voortgezet onderwijs doen steeds meer aan marketing, maar vergeten daarbij nog vaak de online media. Dat meldt de Volkskrant vandaag.

Het dagblad laat internetmarketingbedrijf Dokter Klik aan het woord, dat zegt dat scholen met een betere presentatie op de website én op Facebook meer ouders kan bereiken. “Wat veel scholen fout doen, is dat ze de groep-8-leerling aanspreken’, zegt Bastiaan Groot van Dokter Klik. ‘Die leerling komt helemaal niet op de site. Die wil naar de school van zijn beste vriendje. Het is de ouder die ’s avonds op de bank met een tablet op schoot scholen uitzoekt. En als je website dan mobiel slecht leesbaar is, ben je al in het nadeel.’

Op sociale media zijn scholen vaak afwezig, terwijl ouders daar juist wel zitten, met name op Facebook. Dokter Klik adviseert zijn klanten ook gericht te adverteren: op een regio, een leeftijdsgroep of opleidingsniveau. ‘Veel effectiever dan bijvoorbeeld 10.000 euro uitgeven aan een advertentie op een bus’.

VOS/ABB biedt leden al enkele jaren korting op een gerichte presentatie in de VO Gids, een bewaarboek dat jaarlijks gratis wordt verspreid onder alle leerlingen van groep 8 in Nederland. Daarin staat veel informatie over niveaus, concepten en profielen die vo-scholen aanbieden. De gids is geschreven voor zowel leerlingen als ouders en per regio kunnen vo-scholen eigen presentatiepagina’s vullen.

Lees hier het volledige artikel in de Volkskrant

 

 

Deel dit bericht: