Een menselijke fout was er de oorzaak van dat Loyalis ten onrechte een factuur van tienduizenden euro’s naar de Stichting Openbaar Voortgezet Onderwijs in Middelharnis heeft gestuurd. Dat blijkt uit intern onderzoek, zo laat woordvoerder Guido Mennens van Loyalis aan VOS/ABB weten.
Na een eerdere opzegging bij Loyalis kreeg de stichting op Goeree-Overflakkee vorige maand een rekening van Loyalis van 41.626 euro.
Hoofd financiën Dick Holleman van de onderwijsstichting benaderde hierover de Helpdesk van VOS/ABB om andere organisaties te waarschuwen voor eventuele verkeerde facturen van Loyalis. ‘Bij mij gingen direct alle alarmflitsen aan, maar je zal maar even niet goed opletten…’, aldus Holleman.
Fout ligt bij Loyalis
Woordvoerder Mennens van Loyalis meldt na intern onderzoek dat er een fout is gemaakt. ‘Bij het opmaken van de offerte en later de polis is een foutief klantnummer ingevuld met als gevolg dat de heer Holleman ten onrechte een factuur heeft ontvangen, aldus Mennens tegenover VOS/ABB.
Hij laat verder weten dat er maatregelen zijn genomen om deze fout in de toekomst te voorkomen, dat ‘voor zover wij hebben kunnen vaststellen deze fout niet is gemaakt bij andere klanten’ en dat Loyalis excuses aanbiedt.