Er komt een tweede editie van het symposium ‘Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen’ en wel op 30 maart in Amsterdam. Deelnemers leren hier het (probleem)gedrag van getraumatiseerde kinderen herkennen en begrijpen.
De hersenen van kinderen die op jonge leeftijd chronisch getraumatiseerd zijn, ontwikkelen zich anders dan hersenen van kinderen die in een veilige en voorspelbare omgeving opgroeien. Wat betekent dat voor de ontwikkeling van kinderen en voor hun functioneren op school? Daarover schreven Leony Coppens, Carina van Kregten en Marthe Schneijderberg een praktisch handboek voor het basisonderwijs. Wie inschrijft voor het middagsymposium, krijgt het boek aan het eind van de dag mee. Leony Coppens verzorgt op het symposium van 30 maart ook een plenaire inleiding. Vervolgens kunnen de deelnemers kiezen uit drie workshops.
Een van de workshops gaat specifiek over de opvang van vluchtelingenkinderen die een traumatische periode achter de rug hebben. Daar heeft magazine Naar School!, dat op dinsdag 16 februari verschijnt, ook een artikel aan gewijd met praktische tips. De redactie ging daarvoor te rade bij o.a. Leony Coppens. Het artikel in Naar School! kunt u hier al lezen.
Meer informatie en inschrijven voor het symposium